Amerikaner på besök

Posted by: Emma

Min amerikan har kommit hit! :D Eller ja, hon har varit här sen torsdag. Hon heter Alyssa och kommer från Minnesota. hon är jättetrevlig och vi kommer bra överens! Igår (fredag) hade vi en Potluck (knytkalas) i skolan med lärare och de elever som ville. Det blev jättemycket mat och jag blev jättemätt!

Jag fick även presenter av henne - läppstift från Cover Girl Cosmetics, hand lotion från Bath&BodyWorks, ett halsband från Claire's och en Collagetröja från hennes skola! Jag tänker ge henne sin present när hon ska åka hem på onsdag morgon, åh, det kommer gå så fort, för fort.

Hon såg Buffy för första gången igår och hon gillade det, hon ville se på det idag, men vi hann inte för att vi skulle till Falu Koppargruva. Så hittills har vi varit till Gruvan på guidad tur (mkt intressant, jag tycker man ska göra en film om hur livet var för dem som jobbade i gruvan och om Fet-Mats och spöket Gruvdamen, det skulle vara så intressant!)

Efter gick vi på stan. Jag köpte ett rouge från The Body Shop som bara kostade 49;- för att jag hade 100:- rabatt.
Nu väntar vi på att maten ska bli klar, det blir grillat kött och potatisgratäng, mums!

Imorgon hade vi planerat att bowla och gå på bio. Sen på måndag ska vi bli intervjuade av min kompis som jobbar på tidningen. Om hon tillåter mig kommer jag att lägga upp bilderna som vi har tagit, men det blir nog när hon åker.

Jag kommer nog inte uppdatera så mycket, eftersom jag är busybusybusy. Så det är upp till Yollande att uppdatera! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0