Min första runda för iår

Posted by: Emma

Nu har jag varit ute och prov-joggat. Jag måste säga att jag är dålig på att jogga sakta! Jag tog bara en 10-minutersrunda för jag kände mig ganska sliten faktiskt. Men det som förvånar mig är att jag bara gick en sträck på kanske hundra meter sedan sprang jag resten, så jag känner mig ganska nöjd endå.

Som jag nämnde tidigare måste man ju börja någonstans och höja nivån efterhand, och det är precis så jag tänker göra.

Denhär veckan kommer jag kanske bara springa 10 minuter 3 gånger och nästa vecka kanske 20 min. Jag tror att det är bäst så att man inte börjar på för hög nivå på en gång, då får man ju lägre motviation att fortsätta...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0