Hudmottgningen 21/5

Posted by: Emma

Jag tänkte att jag kanske skulle skriva hur det gick när jag var till hudmottagningen igår. Först frågade min hudläkare hur det hade gått senast vi träffades (för nästan 2 månader sedan). Mina finnar är ju kvar på hakan och sitter djup ner (som klumpar) och jag har ärr (rödlila fläckar och några gropar) efter nästan varje finne. Jag har genomgått min Roaccutanbehandling sedan november 2009 (ca 6 mån) och det var som värst i jan/feb. Eftersom det ska bli bra efter 2 månader så visste inte min hudläkare hur vi skulle göra, så en annan hudläkare fick ge oss råd. Så nu har jag ett helt nytt Aknebehandlingsschema som jag ska börja med:

  • Jag ska halvera min Roaccutandos (från 60mg till 30mg/dag)
  • Jag ska använda en blekande aknekräm varje/varannan kväll
  • Jag ska sticka hål på mina vita pormaskar med nålar ibland.
Låter ganska brutalt att sticka sig i ansiktet med nålar, men det är för att de vita pormaskarna är slutna och har inte någon väg ut. Det mest "lindriga" sättet att få ut dem är att sticka med nålen från sidan ner i pormasken så att den "punkteras" och då kan man klämma ut den. (OBS! Man måste använda sig av speciella nålar som man kan få av sin hudläkare!!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0